ONZE GESCHIEDENIS
"Atlas For Men is de Franse specialist en Europees marktleider in outdoor lifestyle kleding en accessoires. Exclusief gedistribueerd via postorder (e-commerce en catalogi), bieden wij natuurliefhebbers kleding en accessoires met een authentieke stijl die bewegingsvrijheid, comfort en duurzaamheid combineert."
"Atlas For Men is de Franse specialist en Europees marktleider in outdoor lifestyle kleding en accessoires. Exclusief gedistribueerd via postorder (e-commerce en catalogi), bieden wij natuurliefhebbers kleding en accessoires met een authentieke stijl die bewegingsvrijheid, comfort en duurzaamheid combineert."

1999, de geboorte van een outdoormerk
Atlas For Men werd in september 1999 opgericht binnen de Editions Atlas Group door Marc Delamarre, tegenwoordig voorzitter en CEO van het bedrijf. Vanaf het begin had hij een duidelijke visie en grote ambities voor dit nieuwe concept: het creëren van een sterk merk en een echte levensstijl die verbonden is met de natuur, het aanbieden van kleding en accessoires die mannen van top tot teen kleden, tegen lage prijzen en met een echte adviserende rol.
Atlas For Men werd in september 1999 opgericht binnen de Editions Atlas Group door Marc Delamarre, tegenwoordig voorzitter en CEO van het bedrijf. Vanaf het begin had hij een duidelijke visie en grote ambities voor dit nieuwe concept: het creëren van een sterk merk en een echte levensstijl die verbonden is met de natuur, het aanbieden van kleding en accessoires die mannen van top tot teen kleden, tegen lage prijzen en met een echte adviserende rol.
De eerste Atlas For Men-catalogi waren sterk geïnspireerd op de geweldige Amerikaanse natuur, met suggestieve namen als Rocky Mountains, Daytona, Colorado en Golden Rock, die ons op elke pagina meenamen op reis. De collecties werden ontworpen om complete, gecoördineerde outfits aan te bieden, net zoals een winkelbediende dat zou doen. Elk stuk is ontworpen om te harmoniëren met de anderen, zodat het een echte begeleiding biedt, direct geïntegreerd in de catalogus.
Onze iconische stukken

Atlas For Men zou niets zijn zonder zijn bestsellers! Jassen, parka's, fleece, overhemd... sinds 1999 zijn deze kledingstukken geëvolueerd: de stijl van de jassen is uitgebreid, de parka's zijn praktischer en technischer geworden en de fleeces en overhemden hebben nieuwe kleuren gekregen! Ze worden erg gewaardeerd door onze klanten en begeleiden onze collecties door de seizoenen heen. Door de ontwerpen aan te passen, met behoud van het DNA dat Atlas For Men tot een succes heeft gemaakt, hebben we iconische stukken gecreëerd die comfort en esthetiek perfect combineren.
Ons internationale succes

In de loop der jaren is Atlas For Men uitgegroeid van een klein bedrijf met een paar werknemers tot een merk dat aanwezig is in 12 landen, zowel in Europa als op het Amerikaanse continent. België luidde de internationale uitbreiding van Atlas For Men in 2005 in. Duitsland volgde in 2008, een grote uitdaging voor het merk. Daarna volgden Zwitserland, Oostenrijk, Nederland, Polen, Tsjechië, Slowakije, het Verenigd Koninkrijk en Hongarije. Vandaag zijn deze 12 internationale markten vertegenwoordigd in ons kantoor in Parijs, waar wij samenwerken om Atlas For Men bij steeds meer mensen bekend te maken.
Atlas For Men is vandaag :
212medewerkers
12landen worden elke dag verkend
10 miljoenklanten